Hoofdstroom Kit XR Elektrisch FIA

SKU:
CK-BR-08
As low as €405.11
Incl. 21% Tax
  • Free shipping on orders over 100 euro in NL / BE / DE

  • Professional advice

  • Physical 1000 m2 showroom

Kit bevat:
Batterij isolator XR
1x 2m kabel
1 x interne knop
1 x externe knop (in 3 kleuren te kiezen)
1 x veiligheidstickers

Details

Kit bevat:
Batterij isolator XR

1x 2m kabel

1 x interne knop

1 x externe knop (in 3 kleuren te kiezen)

1 x veiligheidstickers 


INVOERING ALLEEN TE GEBRUIKEN MET MOTORSPORT ECU OF PDM

De XR Battery Isolator is de nieuwste generatie motorsport hoofdschakelaars van CARTEK. Met 30% kleinere afmetingen en 40% lichter gewicht dan de vorige 'standaard' en GT-isolatoren, biedt deze XR-versie nog meer voordelen en prestaties in vergelijking met traditionele mechanische hoofdschakelaars en elektro/mechanische veiligheidsuitschakelingen.


FUNCTIES

Volledig elektronisch zonder bewegende delen

Volledig afgesloten tegen water en vuil

Volledig bestand tegen schokken en trillingen

0,5 seconde vertraging tussen het verzenden van het motorstopsignaal en het loskoppelen van de accu, waardoor de ECU de tijd heeft om een ​​uitschakelprocedure uit te voeren voordat de stroom uitvalt.

Volledig geïntegreerd met ingebouwde dynamo-uitloopcircuits - Geen extra componenten vereist

Bestuurderbediening door een enkele interne AAN-UIT-knop/schakelaar

Externe bediening door enkele of meerdere 'strike' knop(pen)

Knoppen / schakelaars aangesloten op isolator met behulp van lichtgewicht bedrading en IP67 afgedichte connector

Wordt dicht bij de batterij gemonteerd voor minder bekabeling

Zeer klein en weegt slechts 70g

Ontworpen en vervaardigd in het VK met behulp van hoogwaardige componenten.


HOE HET WERKT

De Cartek Battery Isolator XR biedt twee functies. De eerste is om de batterij los te koppelen van alle elektrische circuits. De tweede is om de motor te stoppen.


Isolatie van de batterij

De Cartek Battery Isolator XR werkt door tussen de negatieve kant van de batterij en het chassis te worden geplaatst. Wanneer de externe kill-knop is geactiveerd of de interne knop is uitgeschakeld, zal de batterij-isolator de negatieve kant van de batterij loskoppelen van het chassis. Dit betekent dat er geen stroom kan komen naar een van de elektrische circuits omdat er een onderbreking in het circuit is.


Motor dood

Dit apparaat heeft geen stroomingang of stroomuitgang. In plaats daarvan zendt het een signaal (12v 0.2a indien ingeschakeld, geschakeld naar chassis/aarde indien uitgeschakeld) dat is aangesloten op ofwel een Power Distribution Module of Motorsport ECU die een contactschakelaarsignaalingang heeft. De ECU of Power Distribution Module wordt dan uitgeschakeld wanneer hij dit signaal ziet - waardoor de motor stopt.


Ingebouwde bescherming

De Cartek Battery Isolator XR wordt geleverd met ingebouwde dynamo-uitloopbeveiliging, wat betekent dat er geen extra bedrading en geen extra componenten nodig zijn.


Hoe wordt het gecontroleerd?

De twee elektronische isolatiecircuits worden bestuurd door microprocessors en bevatten verschillende veiligheidssystemen, waaronder bewaking van oververhitting en overstroom. Deze microprocessors bewaken ook de kill-schakelaars/-knoppen voor onmiddellijke activering zonder valse activering.

Technical specifications

Technical specifications
Manufacturer Cartek