We use cookies to make your experience better. To comply with the new e-Privacy directive, we need to ask for your consent to set the cookies. Learn more.
Recirculating Valve for Audi, Cupra, Seat, Skoda, & VW 1.8 and 2.0 TSI (E-DV)
Details
Forge Motorsport E-DV Recirculating Valve – Audi, VW, Cupra, Seat & Skoda 1.8 / 2.0 TSI
Bij Biesheuvel Autosport introduceren we de Forge Motorsport E-DV Recirculating Valve, de ultieme upgrade voor Audi, VW, Cupra, Seat en Skoda modellen met 1.8 en 2.0 TSI-motoren. Deze hoogwaardige, compacte diverter valve combineert meer dan 30 jaar motorsporttechnologie in één betrouwbare en krachtige klep. In 2024 won de E-DV de SEMA Award voor ‘Best Street Performance Product’, een erkenning voor topprestaties in de aftermarket.
Belangrijkste voordelen:
Lekvrije en duurzame werking: Volledige bronzen zuiger zonder rubberen afdichting voor 100% luchtdichte prestaties en lange levensduur.
Directe turbo-respons: Houdt turbodruk optimaal vast en reageert sneller dan originele of andere aftermarket kleppen, ideaal voor standaard én getunede motoren.
Compact ontwerp: Zeer compacte BOV, geschikt voor strakke motorruimtes en aftermarket onderdelen.
Plug & Play Installatie: Eenvoudige montage zonder aanpassingen aan leidingen of extra onderdelen.
360° Positionering: Draai de klep volledig rond voor perfecte montage in elke situatie.
Onderhoudsvriendelijk: Alle onderdelen zijn servicebaar met een onderhoudskit.
Geen Compressor Surge: Voor een soepele turbo-ervaring bij alle toerentallen.
Hoogwaardig Materiaal: Aerospace-grade aluminium billet voor maximale duurzaamheid.
Levenslange Garantie: Biesheuvel Autosport en Forge Motorsport garanderen topkwaliteit en betrouwbaarheid.
Waarom kiezen voor de Forge E-DV bij Biesheuvel Autosport?
Deze upgrade biedt een lekvrije, betrouwbare en snelle turbo-respons met eenvoudige installatie en onderhoud, perfect voor zowel originele als getunede 1.8 en 2.0 TSI-motoren.
Blow Off Valve vs. Recirculation Valve
Bij ons kun je de Forge Motorsport Blow Off Valve bestellen, speciaal ontworpen voor deze voertuigen. Daarnaast is er ook een Recirculation Valve van Forge beschikbaar.
Het verschil zit hem in de manier waarop ze de overdruk van de turbo afvoeren:
Blow Off Valve (BOV): blaast de overdruk direct naar de buitenlucht, wat zorgt voor het karakteristieke “Pshhht”-geluid.
Recirculation Valve (RBC): voert de overdruk terug naar de turbo, waardoor het systeem stiller blijft.
Beide kleppen hebben dezelfde basisfunctie: het afvoeren van overdruk. Het geluid van de recirculation valve is iets opvallender dan een standaardklep, maar blijft subtiel in vergelijking met de Blow Off Valve.
Technical specifications
| Manufacturer | Forge |
|---|