Wij gebruiken cookies om je ervaring beter te maken. Om te voldoen aan de cookie wetgeving, vragen we je toestemming om de cookies te plaatsen. Meer informatie.
Atmospheric Dump Valve for Audi, Cupra, Seat, Skoda, & VW 2.0 TSI (E-DV)
Productinformatie
Forge Motorsport E-DV Blow Off Valve – Audi, VW, Cupra, Skoda 2.0 TSI (VAG EA888.4)
Bij Biesheuvel Autosport vind je de Forge Motorsport E-DV Blow Off Valve, de ultieme upgrade voor diverse VAG 2.0 TSI-motoren zoals de Cupra Ateca 2.0, VW Golf 8 GTI/R/Clubsport, VW Arteon R, Audi S3 8Y, Skoda Octavia NX VRS, Cupra Formentor, VW Tiguan R en Audi RS4/S5 B9. Deze compacte, hoogwaardige BOV combineert meer dan 30 jaar motorsporttechnologie in één betrouwbare en krachtige klep en won in 2024 de SEMA Award voor ‘Best Street Performance Product’.
Belangrijkste voordelen:
Lekvrije en duurzame werking: Volledige bronzen zuiger zonder rubberen afdichting zorgt voor een 100% luchtdichte werking en lange levensduur.
Directe turbo-respons: Houdt turbodruk beter vast en reageert sneller, ideaal voor standaard én sterk getunede motoren.
Compact ontwerp: Makkelijk te combineren met aftermarket turbo inlets.
Plug & Play Installatie: Stekker aansluiten, monteren en rijden, zonder aanpassingen aan leidingen of extra onderdelen.
360° Positionering: Draai de klep volledig rond voor perfecte montage in krappe ruimtes.
Onderhoudsvriendelijk: Alle onderdelen zijn servicebaar met een onderhoudskit.
Geen Compressor Surge: Voor een vloeiende turbo-ervaring bij elk toerental.
Hoogwaardig Materiaal: Aerospace-grade aluminium billet voor maximale duurzaamheid.
Levenslange Garantie: Biesheuvel Autosport en Forge Motorsport garanderen kwaliteit en betrouwbaarheid.
Waarom de Forge E-DV bij Biesheuvel Autosport?
De E-DV levert maximale prestaties en betrouwbaarheid met eenvoudige installatie en onderhoud, ideaal voor zowel originele als getunede motoren.
Blow Off Valve vs. Recirculation Valve
Bij ons kun je de Forge Motorsport Blow Off Valve bestellen, speciaal ontworpen voor deze voertuigen. Daarnaast is er ook een Recirculation Valve van Forge beschikbaar.
Het verschil zit hem in de manier waarop ze de overdruk van de turbo afvoeren:
Blow Off Valve (BOV): blaast de overdruk direct naar de buitenlucht, wat zorgt voor het karakteristieke “Pshhht”-geluid.
Recirculation Valve (RBC): voert de overdruk terug naar de turbo, waardoor het systeem stiller blijft.
Beide kleppen hebben dezelfde basisfunctie: het afvoeren van overdruk. Het geluid van de recirculation valve is iets opvallender dan een standaardklep, maar blijft subtiel in vergelijking met de Blow Off Valve.
Technische specificaties
| Merk | Forge |
|---|