AIT - BMW M12x1.5 wielbout naar stud conversie combideal

Artikelnummer:
ait-conv-bmw
€ 360,00
Incl. 21% BTW
  • Gratis verzending vanaf 100 euro in NL / BE / DE

  • Professioneel advies

  • Fysieke 1000 m2 showroom

De prijzen van het merk AIT zijn altijd per stuk

Downloads

Productinformatie

AIT Wielbout naar wielstud conversie voor BMW’s vóór 2006


Deze Set bestaat uit:

20x AIT-76OP - Tapeind M12x1.50x76

20x AIT-DADO-10 - M12x1.50 SW19mm staal verkoperde moer

Dit betreft de extra sterke verkoperde wielmoeren en sterke AIT wielstuds


Voordelen van een wielstudconversie:

Probeer maar eens een BMW-racewagen te vinden die nog niet is omgebouwd naar wielstuds. Ze zijn sterker, veiliger en verkorten de pitstoptijden aanzienlijk. Voor niet-racewagens maakt een wielstudconversie het monteren en demonteren van wielen veel eenvoudiger, omdat je de gaten in je wielen, spacers en naven niet meer hoeft uit te lijnen voordat je een wielbout vastdraait. Schuif het wiel gewoon op de wielstuds en laat los. Je wiel draait niet meer rond de naaf, maar is correct uitgelijnd.


Verlengde wielstuds zoals deze maken het mogelijk om verschillende spacers te gebruiken zonder extra aanpassingen. Je kunt gemakkelijk 3, 5, 10, 12 mm spacers gebruiken. Bij het gebruik van wielbouten met spacers ben je genoodzaakt om voor elke spacerbreedte een andere lengte wielbout aan te schaffen. Met wielstuds dus niet meer.


Doordat de wielstuds permanent gemonteerd blijven, slijten de schroefdraad van je naven minder. Ze garanderen voldoende schroefdraadcontact, omdat je tijdens de montage kunt zien hoeveel schroefdraadgangen er zijn gebruikt.


Wielstuds vervangen de originele wielbouten door ze simpelweg in de naaf van uw auto te schroeven. Eenmaal gemonteerd hoeven ze niet te worden verwijderd bij het wisselen of demonteren van wielen. Alleen de wielmoeren hoeven te worden verwijderd, net als bij veel andere auto's.


Montage-instructies:

Draai de studs in de naven totdat ze vastzitten. Gebruik rode Loctite of een vergelijkbaar product om de bouten goed vast te zetten en te voorkomen dat ze losraken. Draai de bouten niet vast zoals traditionele wielbouten. Draai ze slechts vast met een koppel van 40 Nm. De wielmoeren kunnen vervolgens worden vastgedraaid met het door BMW aanbevolen koppel van 108.5 - 119.3 Nm.


Verwijderingsinstructies:

U moet de Wielmoeren dubbel vastzetten om ze te verwijderen. Dit betekent simpelweg dat u een tweede moer op een stud plaatst om te voorkomen dat de eerste moer meedraait tijdens het verwijderen.


Technische specificaties

Technische specificaties
Merk AIT