Wij gebruiken cookies om je ervaring beter te maken. Om te voldoen aan de cookie wetgeving, vragen we je toestemming om de cookies te plaatsen. Meer informatie.
Recirculating Valve and Kit for Audi, VW, SEAT, and Skoda
Productinformatie
We raden aan om je ventiel om de 3 jaar, of 32.000 kilometer, te onderhouden, afhankelijk van wat het eerst komt.
Past op de 1.4T, 1.8T & 2.0T FSI en TSI motoren, inclusief de late 2011-2013 2.0 motor met de IHI turbo (de 1.4T heeft een extra installatiekit nodig, FMBGFK3)
Forge Motorsport biedt deze ventieloptie voor de 1.4T, 1.8T & 2.0T FSI en TSI motoren, inclusief de late 2011-2013 2.0 motor met de IHI turbo, (de 1.4T heeft de extra installatiekit FMBGFK3 nodig), te vinden in een breed scala aan voertuigen van VW, Seat, Skoda en Audi.
Dit ventiel is de nieuwste evolutie van partnummer FMFSITVR. Het resultaat is een volledig vervangend recirculerend ventiel dat naadloos integreert met de OEM-elektronica en zorgt voor absoluut geen foutcodes, geen motorstoringslampjes en geen nadelige invloed op de prestaties van het voertuig. Net als onze volledige vervangende atmosferische ventieloptie, is de FMFSITVR en FMFSITAT volledig ontworpen om de faalproblemen op te lossen die zich voordoen bij de OEM-solenoïdeventielen wanneer hun membraan kan barsten, wat effectief resulteert in een boost-lek.
Ons ventiel maakt gebruik van volledige billet legeringconstructie met een op een zuiger gebaseerd intern ontwerp dat zorgt voor aanzienlijk verbeterde betrouwbaarheid in vergelijking met de OEM-ventielen, evenals razendsnelle respons. Dit ventiel is bijzonder goed geschikt voor de B7 en B8 chassis Audi A4 en A5 met de 2.0T motor. De montagepositie van het ventiel op deze voertuigen is bijzonder dicht bij de framebalk van het chassis, en de algehele geïnstalleerde hoogte van ons standaard vervangingsventiel en spacercombinatie is zodanig dat het conflicteert met het chassis op deze locatie.
Het FMFSITVR-ventiel heeft een veel kortere algehele geïnstalleerde hoogte, waardoor deze recirculerende ventieloptie kan worden gemonteerd op het B7- en B8-chassis, terwijl dit voorheen geen optie was. Een andere bijzonder unieke functie van dit product is de meegeleverde inlaatspruitstuk tap die wordt gebruikt om een vacuümreferentie te verkrijgen voor de werking van het ventiel. Dit stuk heeft ook twee andere beschikbare voorzieningen waaruit een referentie van het inlaatspruitstuk kan worden gehaald. Deze extra spruitstukreferenties kunnen worden gebruikt voor een boostmeter signaal, en zelfs een water/meth injectie trigger, waar van toepassing. Als dit op de 1.4 Turbo motor wordt geïnstalleerd, is het noodzakelijk om daarnaast onze boostsensoradapter FMBGFK3 aan te schaffen - zie hieronder bij Gerelateerde Producten.
Let op: Dit past ALLEEN op de 1.4 turbo motoren tot begin 2013, waar de turbo aan de voorkant van de motorruimte is gemonteerd. Het past niet op de motorcodes CMBA en CXSB.
In de doos:
1 x FMFSITVR Ventiel
1 x Bedrading
1 x Solenoïde, Beugel en Schroeven
1 x PCV Adapter Kit
1 x Blauwe Veer (Versterkt)
10 x Kabelbinders
1 x 2000mm Lengte van 4mm Vacuümbuis
1 x Handleiding
1 x Forge Sleutelhanger en Sticker
Technische specificaties
Merk | Forge |
---|