Wij gebruiken cookies om je ervaring beter te maken. Om te voldoen aan de cookie wetgeving, vragen we je toestemming om de cookies te plaatsen. Meer informatie.
The Splitter, a Recirculation and Blow Off Valve
Productinformatie
Wij raden aan om uw klep elke 3 jaar of na 32000 kilometer te laten onderhouden, afhankelijk van wat het eerst komt.
De Splitter is een opmerkelijke klep die een combinatie biedt van blow-off en recirculatieklepwerking, tegelijkertijd. Het is specifiek ontworpen voor turbo-motorapplicaties die werken met gemeten luchtstroomsystemen. Dit betekent dat u het geluid van een blow-off klep krijgt terwijl u compatibiliteit behoudt met de recirculatievereisten van het motormanagementsysteem. Bovendien kunt u de klep omzetten naar alleen recirculatiemodus voor momenten waarop stille werking gewenst is.
Deze klep maakt gebruik van een messing zuiger met nieuwe afdichtingstechnologie en een variabele veerpreload, met een ratel-type bovenste afsteller voor precieze aanpassing aan uw motor. Dit wordt bereikt door een unieke, conische, progressieve veer die boostdruk kan behouden over een breed instelbereik. Dit ontwerp biedt ongehinderde zuigerbeweging en luchtstroomvolume, ongeacht de hoeveelheid pre-load aanpassing.
Andere kleppen van fabrikanten gebruiken cilindrische veren met instelbare preload, die vaak beperkte zuigerbeweging en verminderde luchtstroomvolume ervaren. Bij Forge Motorsport menen we het echt als we zeggen dat onze producten Engineered For Performance zijn. Dit bewijzen we met elk product dat we maken.
Let op: Deze klep moet worden geïnstalleerd in de tegenovergestelde richting van de originele Bosch-klep. Dit betekent dat de zijpijp in de turbo-inlaatslang wordt gemonteerd en de basispijp wordt verbonden met de slang aan de boostzijde van de turbo.
In de verpakking:
1 x FMDVSPLTR-klep
1 x Afdekdop voor de klep
1 x Handleiding
1 x Forge-sticker
Als u twijfelt of dit product geschikt is voor uw toepassing, neem dan contact met ons op.
De klep heeft een poortmaat van 25 mm.
Onderhoud van de klep:
Toegang tot de klepzuiger krijgt u door de 3 schroeven aan de onderkant van de klep te verwijderen. Reinig de zuigerkamer met remreiniger of een vergelijkbaar schoonmaakmiddel en plaats vervolgens de nieuwe veer en zuiger. Let op de correcte oriëntatie van de veer en zuiger zoals aangegeven in de bijgevoegde tekening.
Afstelgids:
Draai de verstelknop van de klep volledig naar beneden in tegenwijzerzin om de veer naar de laagste spanning te brengen.
Draai de knop vervolgens met de wijzers van de klok mee naar het gewenste spanningsniveau volgens onderstaande richtlijnen:
Standaardmotor: 16 klikken
Stage 1-remap: 21 klikken
Stage 2-remap: 25 klikken
Deze aanbevelingen zijn een algemene richtlijn. Mogelijk heeft uw motor nog 1 of 2 klikken in beide richtingen nodig voor optimale prestaties. Er is geen significante prestatieverbetering te behalen bij meer dan 30 klikken, omdat de veer dan zijn maximale spanning heeft bereikt.
Technische specificaties
Merk | Forge |
---|