Turbo Inlet for Hyundai i20N

Artikelnummer:
FMTIA11
Vanaf € 290,39
Incl. 21% BTW
  • Gratis verzending vanaf 100 euro in NL / BE / DE

  • Professioneel advies

  • Fysieke 1000 m2 showroom

Forge Motorsport kent een rijke geschiedenis binnen de auto-industrie. Dit Britse merk produceerd intercoolers, brandstoftanks, dump valves en inductiekits. Alle Forge-producten worden in hun eigen fabriek geproduceerd.

Productinformatie

Forge Motorsport is toonaangevend op het gebied van aftermarket producten voor de Hyundai N-divisie auto's. Met trots presenteren we onze Turbo Inlet Adapter en Intake Tractor voor de Hyundai i20N. De kit is een volledige plug-and-play oplossing, met een vervangende gegoten turbo inlaatadapter, CNC gefreesde slangkoppelingen en een siliconen high flow inlaatslang. De TIA11 is verkrijgbaar in zwart, rood en prestatieblauw en verhoogt niet alleen de prestaties van je Hyundai, maar transformeert ook het uiterlijk en de esthetiek van de motorruimte van je auto.

De grootte van de inlaatbocht is met meer dan 170% vergroot om de hoeveelheid lucht die fysiek vanuit het inlaatkanaal naar de turbo kan stromen te maximaliseren. De OEM fabriekslegering gegoten elleboog is klein, dus we wisten dat dit het belangrijkste onderdeel zou zijn als tuners de boostniveaus en prestaties van de 1.6l verbrandingsmotor met turbo zouden verhogen. Daarnaast heeft de plastic OEM inlaatslang ribbels en treden in de boring, wat nadelige turbulentie veroorzaakt en de luchtstroom verstoort en vertraagt. Door de ribben en treden te verwijderen, vermindert de grotere Forge Motorsport silicone turbo-inlaatslang de hoeveelheid turbulentie ten opzichte van het standaard onderdeel, waardoor een betere luchtstroom mogelijk is.

Waarom gebruiken we siliconen?

Tijdens het ontwikkelingsproces hebben we een oversized aluminium pijp getest en we kwamen erachter dat deze tekenen van warmtestuwing begon te vertonen, wat ten koste ging van de indrukwekkende vermogenswinst in het begin. We ontdekten ook na de derde trek op de Dyno dat de aluminium buis te veel warmte doorgaf bij deze toepassing en de winst begon te verminderen. Bij gebruik van siliconen kan warmte niet zo goed worden afgevoerd, dus zelfs na zes trekbeurten bleef de siliconenslang op een constante temperatuur en nam het vermogen op geen enkele manier af.

De inlaatpijp past direct op de fabrieksluchtbox samen met onze FMINDK45 performance inlaatoplossing.

De turbo-inlaatadapter verbetert de luchtstroom van je auto op verschillende manieren; hij is ontworpen op een vergelijkbare manier als een conventionele velocity stack en leidt de lucht rechtstreeks naar je turbocompressor en zorgt ervoor dat er meer lucht wordt samengeperst door de grotere capaciteit. Dit heeft een positief effect bij het accelereren van je auto na een lange vertraging of tussen het schakelen door, omdat er meer lucht in het inlaatsysteem wordt gehouden.

Dyno resultaten

De tests werden uitgevoerd bij Performance Remap in Gloucester met hun VTEC 4-wielaangedreven dynamometer, dit was om ervoor te zorgen dat al onze gegevens zo nauwkeurig mogelijk worden verkregen door een onafhankelijke tuner.

Zoals je kunt zien op de onderstaande dyno-resultaten, is het piekvermogen met bijna 7 pk en 12 Nm koppel toegenomen ten opzichte van de standaardwaarde wanneer de motor is gekoppeld aan de OEM-airbox en het standaard fabrieksfilter. Het beste nieuws is dat er een aanzienlijke toename is over het hele toerenbereik, wat betekent dat de auto sneller oppakt en doortrekt tot aan de rode lijn. De TIA11 profiteert ook van een vermogenswinst van 17 Nm tussen 2500 tpm en 3000 tpm, dit is precies wanneer het vermogen binnenkomt en kan het gevoel en de vermogensafgifte achter het stuur echt veranderen.

Als aanvulling op de turbo-inlaat kan deze worden gekoppeld aan onze inductiekit FMINDK45. Zoals je hieronder kunt zien, leverde dit een toename van 12 pk en een koppelstijging van 20 Nm op, beide op piekmomenten. Deze twee producten vullen elkaar echt uitstekend aan, zowel in combinatie als losstaande modificaties. Na het installeren van een tuningbox of het opnieuw kalibreren van de ECU met stage one of two tunes, kunnen de prestaties naar verwachting veel hoger zijn dan de genoemde cijfers.

Testen op de dyno geven zeker de voordelen weer van zo'n goed ontworpen product; dit in combinatie met onze levenslange garantie is precies de reden om Forge te kiezen voor de prestatiehardware van je Hyundai.

Technische specificaties

Technische specificaties
Merk Forge